Tetőtéri ablak javítás és szervizelés - GYIK

azaz a gyakran ismételt kérdések 

Fizetési módok és feltételek

  • Hogyan történik a fizetés, ha az alkatrész megrendelésemet postai kiszállítással kérem?

    A megrendelt alkatrészeket postai úton ajánlott küldeményként juttatjuk el. A csomag tartalmazni fogja az alkatrészt, a számlát és egy postai csekket. Átvételkor a postásnak nem kell fizetni!

    Az fizetendő összeget a számla kiállítási dátumától számított 8 napon belül kell befizetnie
    A fizetés történhet a mellékelt postai csekken történő befizetéssel, vagy átutalással is a számlán szereplő bankszámlaszámra. A közlemény rovatokban / hivatkozás mezőben ne felejtse el feltüntetni a kapott számla sorozatszámát.

  • Hogyan történik a fizetés, ha az alkatrész megrendelésemet személyesen venném át?
    A megrendelt alkatész átvételekor a VELUX Bemutatóterem és irodában lehetősége van készpénzes és bankártyás fizetésre is.
    Elfogadott bankártya típusok: VISA, MasterCard, Maestro, Union Pay, JCB
  • A szerviz szolgáltatások megrendelés esetén hogyan történik a fizetés?
    A fizetés történhet a mellékelt postai csekken történő befizetéssel, vagy átutalással is a számlán szereplő bankszámlaszámra. A közlemény rovatokban / hivatkozás mezőben ne felejtse el feltüntetni a kapott számla sorozatszámát. 

Tetőtéri ablakok üvegcseréje

  • Melyik típusú tetőtéri ablakhoz lehet háromrétegű üvegezést kérni?
    2003-2014 között gyártott GGL/GGU típusú középső tengelyen billenő és GPL/GPU típusú felső tengely mentén is nyíló ablakokhoz, csak az üvegcsere árlistában megadott méretekben.
    2014.04-től gyártott és forgalmazott Új generációs tetőtéri ablakokhoz az üvegcsere árlistában megadott méretekben. 
  • Mi történik az üvegcserekor kiszerelt üveggel?
    Az üvegcsere során kiszerelt üvegeket szervizszolgálatunk díjmentesen elszállítja. A használt üvegek szelektív gyűjtés keretben újrahasznosításra kerülnek.

Tetőtéri ablakok működtetése

  • Lehet utólag motorizálni a  tetőtéri ablakokat?
    A 2014.04.01-től gyártott Új generációs, felső kilincses tetőtéri ablakaink már a Standard kategóriától utólagosan motorizálhatók
     - KSX 100K EU napelemes motor megvásárlásával
     - KUX 110 EU egyfunkciós vezérlő és a KMG 100K elektromos szellőző motor megvásárlásával

    A motorok kialakítása eltér az egyes generációk esetében ezért megrendelés előtt mindenképpen egyeztetés szükséges az ablak adattáblája alapján.

    A 1992-2014 között gyártott tetőtéri ablakok esetében csak a GGL/GGU típusok motorizálhatók
     - KUX 110 EU egyfunkciós vezérlő és a KMG 100 elektromos szellőző motor megvásárlásával
     - KSX 100 EU napelemes motor megvásárlásával


  • Lehet-e a tetőtéri ablakot alsó kilincses működtetésűre átalakítani?
    A gyárilag felsőkilincses és középső tengelyen billenő VELUX tetőtéri ablakok utólagosan átalakíthatók alsó kilincses működtetésűre. 
    2003-2014 között gyártott GZL/GGL típusokhoz rendelhető a ZZZ 181 alsókilincs.
    2014.04-től gyártott középső tengelyen billenő típusokhoz rendelhető a ZZZ 181K alsókilincs. 

Garancia és Jótállás

  • Minden esetben érvényesíthető a jótállás?
    Anyag-, szerkezeti-, gyártási hiba esetén igen, amelyek már a vásárláskor is megtalálhatók voltak a termékben. Ugyanakkor pl. beépítési hiba vagy nem rendeltetésszerű használat esetén nem. Fontos megjegyezni, hogy minden esetben csak a szerviztechnikus munkatársunk tudja megállapítani a jótállás érvényesíthetőségét. Az érvényesíthetőség megállapításához átvizsgálja a terméket és a beépítést is.
  • Hogyan érvényesíthető a jótállás, ha nincs meg a számlám?
    Amennyiben nincs meg a vásárlást igazoló számlája, akkor a termékeken található adattáblákról tudjuk megállapítani a termék gyártási idejét. Számla hiányában innen számítódik a 10 év.

Javítás, karbantartás és csere

  • Cserélhető-e az ablakszárny?
    Egyes típusokhoz rendelhető ablakszárny mint alkatrész. Minél régebbi egy ablak annál hosszabb gyártási idővel és gyártási költséggel kell számolni. Az 1992-2003 között gyártott ablakok esetében javasoljuk, hogy mérlegelje az komplett ablakcsere lehetőségét.
  • Mi tanácsol a VELUX szervizszolgálata a tetőtéri ablak felületkezelésére?

    A tetőtéri ablak farészeinek kijavítását, kitoldását javasoljuk, hogy bízza asztalos szakemberre.

    A felületek karbantartásához javítókészleteket biztosítunk. 

    Az ablakok gyárilag egy gombaölő szerrel történő kezelést követően színtelen selyemfényű vízbázisú lakkal kapnak végleges felületkezelést.

    A fa felületét 2-4-6 évente érdemes kezelni, de ez attól függ, hogy mennyi napsugárzás és beltéri páraterhelés éri.

    Ha már lepattogzott a lakk, akkor érdemes csiszolóvászonnal egészen a fáig visszacsiszolni a felületet és alapozóval, majd vízbázisú lakkal kétszer átkenni.

    Ha a fa elszíneződött, mint a fürdőben is tapasztalható, egyik megoldási lehetőség, hogy nagyon mélyen visszacsiszolják a fát. A másik, hogy nem színtelen lakkal, hanem lazúr festékkel kenik le, ami elfedi az elszíneződést, ebben az esetben lakk eltávolítása után csak minimális mértékben kell a fát csiszolni. Fontos, a felület kezelése közben a gumitömítéseket védeni a lakkoktól, festékektől, mert ez károsodást idézhet elő.

    Ablakonként kétszeri átkenésre 2dl alapozó és 3dl lakk elegendő amit a ZZZ 176 javítókészlet tartalmaz.

Elektromos kérdések

  • Mit tegyünk, ha úgy tűnik elromlott az elektromos vagy napelemes működtetésű terméket a távirányítója? 
    Próbáljon meg a távirányítóban elemet cserélni, ha ezzel sem történik változás, akkor próbálja meg újra felhangolni a terméket a távirányítóra. (KUX és KLR esetében is)
    Napelemes termékek esetében ellenőrizze az akkumulátor megfelelő töltöttségét. Vegye figyelembe, hogy az akkumulátorok élettartama általában maximum 6-7 év. Lehetséges, hogy az akkumulátort cserélni szükséges. 
  • Lehet egy távirányítóval irányítani a 4 távirányítós 4 darab árnyékolót?
    Egy egyfunkciós távirányítóra is ráhangolható a 4db árnyékoló. Ebben az esetben azonban az árnyékolókat nem tudja egyesével mozgatni. A felhasználói élmény szempontjából ez az irányítási lehetőség nem az optimális megoldást nyújtja Önnek (a termékek egymás után működnek, nem egyszerre), azonban műszakilag helytálló.
    Több termék működtetéséhez a KLR 200 érintőképernyős vezérlő megvásárlását javasoljuk. A KLR 200 távirányító opcionálisan választható, a felhasználói élmény és használhatóság szempontjából hasznos eszköz. A KLR 200 távirányító segítségével egyenként és csoportonként is lehetséges programozni, időzíteni működtetést.

  • Mit tegyen, ha szellőzőmotorral felszerelt tetőtéri ablakát nem tudja a távirányítóval becsukni?
    Ellenőrizze a motor áramellátását!

    Próbáljon meg a távirányítóban elemet cserélni, ha ezzel sem történik változás, akkor próbálja meg újra felhangolni a terméket a távirányítóra. (KUX és KLR esetében is)
    Ha a tetőtéri ablak elérhető magasságban van, vagy könnyen hozzáférhető, akkor a láncot akassza ki és be tudja hajtani. Ezt követően kézzel betudja zárni, amíg szervizszolgálatunk a helyszínre érkezik a javítás/csere elvégzéséhez.

  • Régóta VELUX típusú tetőtéri ablakom van, ezt szeretném motorizálni, lehetséges?
    1992 és 2003 között gyártott ablakokat utólagosan motorizálása nem megoldható.
    2003 és 2014 között gyártott GGL és GGU típusú ablakokat, valamint a 2014.04-től gyártott Új generációs ablakokat lehet utólag motorizálni.
  • Négy tetőtéri ablakra szeretnék motoros redőnyt vásárolni. Elegendő egy KUX 110 EU egyfunkciós vezérlő és távirányító hozzá?
    Négy darab azonos típusú termék működtetéséhez elegendő lehet az egy KUX 110 irányítási rendszer. Viszont arra fejlesztettük ki, hogy egy tetőtéri ablakon több terméket működtessen. Ön több egyforma terméket kíván működtetni. A felhasználói élmény szempontjából az irányítási termék nem az optimális megoldást nyújtja Önnek (a termékek egymás után működnek, és nem egyszerre), azonban műszakilag megvalósítható. 
    Több termék működtetéséhez a KLR 200 érintőképernyős vezérlő megvásárlását is javasoljuk.
  • Ha az elektromos redőny le van engedve, ki tudom nyitni az ablakot?
    Szellőztetni tud lehúzott redőny mellett, bizonyos mértékig ki tudja nyitni az ablakot.
  • Ha elektromos árnyékolót szeretnék utólag felszerelni, milyen bontási munkálatokkal jár?
    A KUX 110 EU egyfunkciós irányítási rendszer egységét telepíteni kell valahová, a helyiségen belül. 30 méteres kábel van hozzá gyárilag, a kábelezést ki kell alakítani. Ha ez nem megoldható, akkor javasoljuk, hogy válasszon a napelemes működtetésű termékeink közül.

Árnyékolók

  • Belső fényzáró vagy sínes rolettájának zsinórzata elszakadt, kibolyhosodott? Kijött a vezetősínből a zsinór, az árnyékoló nehezen, vagy egyáltalán nem mozgatható?
    Az ügyfélszolgálat számára, a megfelelő alkatrész azonosításához és a javíthatóság megállapításához szükséges információk a következők:  a tetőtéri ablak és az árnyékoló kódja.
    A megadott adatok alapján komplett javítókészletet tudunk biztosítani, ami minden a javításhoz szükséges alkatrészt és útmutatót tartalmaz.  1999-2010 között gyártott széria esetében minden méretben bruttó 6.000.-Ft a zsinórt tartalmazó javítókészlet. A 2010 utáni, a jelenlegi is gyártott széria esetében méretenként bruttó 2.500-3.300.-Ft között változik a javításhoz szükséges alkatrészek ára.
    Felhívjuk a figyelmet, hogy minden árnyékoló szériához 7 év alkatrészellátást biztosítunk, melynek alapján az 1999-től gyártott rolókat tudjuk javítani.
  • Mit csináljak, ha az árnyékolót nem lehet felhúzni, mert az anyagot nem csévéli fel a roló.

    Valószínűleg az anyag visszacsévélését segítő rugó kiakadt vagy megsérült. Az árnyékoló leszerelését követően, amennyiben nem tört el a rugó, újra lehet aktiválni, ehhez kb. 20-szor az óra járásával megegyező irányba kell felhúzni.

    Törés esetén új rugó szükséges, amelyet biztosítunk.

  • Szúnyogháló hálója kiszakadt, mit lehet vele kezdeni?
    A szúnyogháló felső eleme tartalmazza a hálót és a felcsévélést segítő mechanizmust. A háló szakadása esetén ezt az elemet tudjuk cserélni, vagy a cseréhez az alkatrészt biztosítani. 
    Felhívjuk a figyelmet, hogy minden árnyékoló szériához 7 év alkatrészellátást biztosítunk, melynek alapján az 2003-től gyártott szúnyoghálókat tudjuk javítani.