Növelje forgalmát

Ha a márkakommunikáció hatékony, az eredmények sem maradnak el

Számos tanulmány alátámasztja, hogy a hangsúlyos és egységes kommunikációs stratégia döntő szerepet játszhat a piaci pozíciók megőrzésében, illetve az új ügyfelek figyelmének felkeltésében. Ha a kommunikációnk teljesen egységes (ugyanazt az elrendezést használjuk, ugyanazokat a fényképeket mutatjuk meg, ugyanazokat az üzeneteket emeljük ki), az ügyfelek komoly és megbízható partnerként könyvelik el a márkát.

A jobb oldalon látható megállapítások egyaránt azt támasztják alá, hogy a hatékony márkaépítés magasabb bevételeket eredményez.

  • 1. A márka hatása nagyobb, mint a terméké 

    Egy friss felmérés* megvizsgálta, hogy az emberek mennyire hajlamosak megvásárolni vagy ajánlani valamit – az eredmények szerint a vállalatok 10-12%-kal több ajánlást kaptak, mint a tényleges termékek. Ez azt jelenti, hogy a marketingkommunikáció során a vállalat márkájához kapcsolódó értékek, illetve a dizájnstratégia hangsúlyozása fontosabb, mint a termékkategóriáé.

    *Forrás: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 2. A hírnév növeli a lehetséges értékesítési volument

    Egy friss kutatás* megvizsgálta, hogy milyen kapcsolat áll fenn a vállalat hírneve és a lehetséges értékesítési volumen között (a hírnév méréséhez négy paramétert használtak: megbecsülés, bizalom, érzelmek és rajongás). Az eredmények szerint amikor a hírnév értéke 70-ről 80 pontra növekedett, az értékesítési lehetőség majdnem megduplázódott.

    *Forrás: A Reputation Institute 15 országban elvégzett éves felmérése, 2015

  • 3. A fenntarthatóság melletti elköteleződés növeli a márka értékét

    Egy új jelentés* szerint a fenntarthatóságot támogató márkák esetében 4%-kal nőttek az értékesítések; a piac többi részén tapasztalt növekedés csak 1%-os volt. A fogyasztók 66%-a állítja, hogy hajlandó többet fizetni a fenntarthatóság mellett elkötelezett márkák termékeiért.

    *Forrás: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 4. A márka jó híre ellenállóbbá teszi a vállalatot

    A profit szintje, illetve az értékesítések tartósan visszaestek a 2008-as pénzügyi válság után, így a globális vállalatoknak továbbra is komolyan kell küzdeniük, hogy megőrizzék értéküket. A befektetők ugyanakkor előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyeknek sikerült megőrizniük vagy javítaniuk a hírnevüket a fogyasztók körében. Az ilyen vállalatok értéke nő az egyébként jóformán stagnáló piacon.*

    *Forrás: A Reputation Institute 15 országban elvégzett éves felmérése, 2015

Azt tapasztaltuk, hogy a fenntartható életmódot célként kitűző és termékeikkel ezt megvalósító márkák növekedése nagyobb és gyorsabb.

2014-ben vállalatunk növekedésének felét ezeknek a márkáknak köszönhettük, és ezek a márkák kétszer akkora mértékben nőttek, mint a vállalat többi része.

Paul Polman, a Unilever vezérigazgatója, 2015


Ami igazán számít: a természetes fény, a friss levegő és az ingyenes energia

Fontos, hogy a számok áttekintése és a nyereség felmérése közben se feledkezzünk meg arról, hogy honnan származnak az eredmények. A VELUX világ egyszerű, de nélkülözhetetlenül fontos előnyökön alapul – az otthonunkban. A VELUX megoldás nemcsak világosabbá, de kényelmesebbé, egészségesebbé és energiahatékonyabbá is teszi az otthonokat. A mesterséges megvilágítás helyett természetes fény használható, és minden szobában frissen tartható a levegő. A téli időszakban ingyenes fűtési energiát biztosít, a nyári melegben pedig a természetes szellőzéssel hűsít. A továbbfejlesztett ThermoThechnology™ hőszigetelési rendszer és a kiváló hőszigetelő üvegezések az egész épület energiahatékonyságát javítják.